Статут учнівського самоврядування
ПОГОДЖУЮ ЗАТВЕРДЖЕНО
В.о. директора гімназії ______ рішенням учнівської
В.В.Савонік конференції
від «15»вересня 2021р.
СТАТУТ
учнівського самоврядування
Жовкинівської гімназії
Володимирецької селищної ради
І. Загальні положення
1. Учнівське самоврядування Жовкинівської гімназії регламентує свою діяльність на
підставі нормативно-правових актів:
Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України «Про освіту», «Про громадські організації», Статуту гімназії.
2. Учнівське самоврядування пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими
об'єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності; співпрацює з педагогами і батьками.
II. Мета та завдання шкільного органу самоврядування
1. Усебічно розвиватися, самовдосконалюватися, самореалізовуватися на благо собі, своїм ровесникам, школі, своїй родині, малій батьківщині, народові України.
2. Забезпечувати і захищати права та інтереси учнів на основі виконання правил і законів школи.
3. Формувати почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі кожного у вирішенні важливих справ шкільного життя, оволодівати наукою управління.
4. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.
5. Прагнути узгодженості й балансу інтересів між учнями і дорослими.
III. Органи управління учнівського самоврядування
Права та обов'язки
1. Вищим органом учнівського самоврядування школи є учнівська конференція, яку скликають раз на рік.
2. Керівні функції учнівського самоврядування виконує учнівський комітет.
3. Виконавчим органом самоврядування є голови комісій, яких обирають на засадах вільного і рівноправного висування кандидатів кожним класом школи.
4. Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції педагогічний та учнівський колективи шляхом відкритого голосування.
5. Головою учкому може бути учень 5-9-го класу, якого обирають відкритим голосуванням члени учкому або на загальношкільних виборах . Термін повноважень голови учкому – 3 роки.
6. Старосту класного колективу (організатора класу) обирають загальні класні збори з числа учнів-лідерів класу. З них формується старостат.
7. Форми діяльності центрів, клубів, учнівських об'єднань, малих ініціативних груп визначають на засіданнях учкому.
Учком:
координує роботу класів, доводить до них конкретні завдання діяльності;
контролює створення належних умов для навчання та дозвілля учнів;
організовує пошукову роботу;
контролює відвідування уроків, стан навчання та поведінки учнів;
ухвалює рішення з найважливіших питань життя школи в межах своєї компетенції;
вносить пропозиції до адміністрації школи, педагогічної ради з питань навчання та виховання;
бере участь в організації невідкладної допомоги невстигаючим учням;
організує й контролює чергування в школі;
веде контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог у школі;
здійснює заходи щодо розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров'я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя;
організує роботу центрів, малих ініціативних груп, учнівських об'єднань за інтересами, постів, штабів
співпрацює зі старостатом.
Старостат:
- звітує про результати навчально-виховної роботи на класних зборах, засіданнях старостату та учкому школи;
- є безпосереднім зв'язковим між учкомом, колективом класу та класним керівником (доводить до їхнього відома плани, завдання, рішення учкому, центрів самоврядування).
IV. Основні напрями діяльності органів учнівського самоврядування
1,Навчальна комісія:
- здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
- організовує консультаційну допомогу з предметів;
- бере участь у проведенні предметних тижнів, місячників, олімпіад, конкурсів;
- контролює виконання домашніх завдань, ведення щоденників;
- веде боротьбу з пропусками уроків.
2. Комісія захисту прав дитини:
- здійснює соціальний захист і організує допомогу учням з малозабезпечених сімей, сиротам, напівсиротам;
- забезпечує захист прав та інтересів учнів;
- захищає права, інтереси учнів (розглядає спірні питання, девіантну поведінку неповнолітніх);
- здійснює спілні заходи щодо діяльністі шкільної їдальні;
- організовує роботу шкільного бюро знахідок;
- формує навички здорового способу життя;
- контролює дотримання учнями Статуту гімназії (Правил для учнів);
- пропагує умови страхування серед школярів;
- піклується про молодших школярів;
- виконує плани реалізації заходів щодо забезпечення виконання Програми національного виховання учнівської молоді Рівненщини, концепції національно-патріотичного виховання.
- збирає інформацію на засідання учкому з питань правової освіти й виховання.
3.Розпорядницька комісія:
- контролює дотримання дисципліни учнями в позаурочний час;
- організує чергування учнів під час проведення свят, масових заходів, вечорів відпочинку;
- проводить рейди-перевірки дотримання учнями правил поведінки в школі, в громадських місцях у позаурочний час, вихідні,святкові, канікулярні дні;
- організовує правову освіту (вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, про учнівське самоврядування, адміністративного та кримінального кодексів, інших правових документів), проводить зустрічі з правоохоронцями та спільні чергування.
- спільно з педагогами здійснює профорієнтаційну роботу в школі, виховує інтерес та повагу до майбутньої професії;
- виховує готовність жити й діяти за принципами гуманізму, милосердя, людяності; піклується про ветеранів, інвалідів, вдів, пристарілих;
- виявляє милосердя до хворих і людей похилого віку, допомагаючи їм під час осінньо-польових робіт;
- охороняє довкілля, дбає про збереження шкільного майна;
- організовує проведення трудових операцій, десантів.
Штаб «Живи, книго!»:
- виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги, підручника;
- пропагує книгу, сприяє виробленню бажання-потреби в систематичному читанні, навчає навичок самостійного вибору книг для читання і знаходження їх у бібліотеці, користуючись книжковими виставками та рекомендованими списками;
- проводить бесіди, рейди-перевірки збереження підручників у класах;
- організовує роботу книжкових лікарень, проводить бесіди про бережливе ставлення до книги;
- проводить книжкові місячники, тижні, бібліотечні години.
4.Комісія дисципліни та порядку:
- виховує свідоме ставлення до виконання громадських доручень, свідомої дисципліни, бережливе ставлення до державного і власного майна;
- згідно з пам'яткою для чергових (у класі, школі) стежить за дотриманням учнями належної дисципліни, правил співжиття молодших та старших школярів, поведінкою учнів під час перерв, у їдальні та на вулиці;
- проводить дні ввічливості, культури, чистоти;
- перевіряє санітарний стан у класі (щоденне прибирання, підтримка належного порядку протягом робочого дня, санітарний день у класі);
- щоденно звітує черговому вчителю про результати чергування в школі.
5.Комісія цікавих справ:
- залучає якомога більше дітей до позаурочної діяльності, організації змістовного дозвілля та відпочинку, до художньої самодіяльності;
- бере участь у догляді за обеліском загиблим воїнам-односельцям;
- пропагує здоровий спосіб життя;
- організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час, залучаючи їх до проведення вечорів відпочинку, дискотек, днів відкритих дверей, спортивно-оздоровчих заходів, зустрічей за «круглим столом», оглядів-конкурсів, фестивалів, концертів, виготовлення атрибутів для оформлення залів; розвиває творчі здібності школярів, залучаючи їх до роботи в гуртках, секціях, учнівських об'єднаннях, творчих групах за інтересами;
- надає допомогу у оформленні матеріалів до пам'ятних дат, традиційних свят у школі;
- прилучає дітей до народної творчості, національної культури;
- здійснює пошукову роботу, заходи військово-патріотичного спрямування, оформляючи результати пошукової роботи в альбомах, на стендах.
6.Рада фізкультури:
- залучає учнівський, вчительський, батьківський актив до роботи з метою пропаганди здорового способу життя;
- організовує учнів до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи.
- організовує участь дітей у роботі спортивних секцій.
- підбирає матеріали до різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
- координує діяльність із закладами культури села, району, здійснює спільні виховні заходи.